Handelsbetingelser

Firmainformationer

www.heino-cykler.dk
Heino Cykler ApS
Roskildevej 527
2605 Brøndby
Tlf: 43 43 22 39
E-mail: info@heinocykler.dk
CVR-nr.: 77847715

Etableringsår: Heino Cykler ApS. blev grundlagt i 1943.

Betalingskort

Vi modtager følgende betalingskort:
Dankort
Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB

Levering og leveringsomkostninger:

De fleste ordrer sendes senest første hverdag efter ordreafgivelsen. Er dette ikke muligt sender vi dig en mail herom.

Levering til Danmark:

Levering foregår normalt med GLS til en pakkeshop efter dit valg eller til en erhvervsadresse, dog sendes cykler og større ordre normalt med Danske Fragtmænd. Leveringsomkostninger med disse fragtselskaber er for internetordre til Danmark er kr. 49,- ved ordrer op til kr. 498,-. Ordrer på kr. 499 og herover sendes fragtfrit. Leveringstiden med disse fragtfirmaer er normalt fra dag til dag, forudsat at varerne er på lager.

Elektroniske gavekort (kun gældende til handel i webshoppen) sendes til dig på mail, straks ved ordreafgivelse. Disse gavekort er fragtfrie uanset gavekortets beløb. Gavekortene sendes som PDF filer som du selv udskriver.

Levering til Norden
Vi leverer til følgende lande: Færøerne, Grønland, Sverige, Norge, Finland og Island

Til Norden er fragten kr. 195,- (baseret på 1kg)

Fragten på cykler til Norden er kr. 500,-

Ved ordrer på over 1 kg på øvrige varer, samt på flyforsendelser til Grønland vil der normalt blive tale om fragt tillæg. Du bør her sende os en mail på webshoppen@heinocykler.dk inden du afgiver din ordre, så vi kan oplyse dig om beløbet, og hvordan du indbetaler dette.

Levering til øvrige lande:
Vi leverer kun til øvrige lande ved forudgående aftale. Send en mail til webshoppen, så vender vi tilbage med leveringsmuligheder og priser.

Moms:
Ved salg til lande udenfor EU fratrækkes dansk moms, inden vi trækker beløbet for dit køb, hvis dit køb ligger under bagatelgrænsen. Ved større beløb refunderes dansk moms, når vi har modtaget gyldig dokumentation for, at varen har forladt EU.

Betaling:
Der tages ikke gebyr ved betaling på Heino-cykler.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Heino-cykler.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fejl i levering
Har vi ved en fejl sendt en forkert vare, bør du hurtigst muligt kontakte os. Vi betaler selvfølgeligt både returfragten og evt. fragt ved fremsendelse af den rigtige vare. Det er vigtigt, at du kontakter os inden du sender den fejlleverede vare retur, så vi kan sende dig et returfragtbrev og så vi kan aftale om du ønsker varen krediteret eller byttet til den rigtige. Sender du fejlleverede varer retur uden forudgående aftale, kan vi kun godtgøre fragt, svarende til det et returfragtbrev ville have kostet.

Fortrydelse af køb:

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale
om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive en mail til os på webshoppen@heinocykler.dk. I din meddelelse skal du skrive dit ordre/fakturanummer, samt gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og
sende med retur. Den finder du HER
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om
dette.
 
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at
du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra
tidspunktet for varens levering.
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. Cykler og kufferter.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 650,- DKK. Ved forsendelse fra Danmark. Ved forsendelse fra Øvrige lande kan udgifterne overstige dette.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at
du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens
handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må
afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Kan varen monteres, eller kan der monteres noget på varen, betragtes varen som brugt, hvis dette er sket. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den.
Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt.

Det accepteres at forseglingen på software, Cd-er og DVD-er IKKE må brydes, såfremt fortrydelsesretten ønskes bevaret. Denne type varer bliver taget i brug, når blisterpakningen brydes, og dette medfører en forringelse af varens salgsværdi. Det er derfor vigtigt, at man afgør, om man vil beholde varen eller fortryde købet inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge varerne uden at bryde blisterpakningen


Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform
end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at
fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt
dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Heino Cykler ApS
Roskildevej 527,
2605 Brøndby
Att. Webshoppen

Du kan, ved forudgående aftale, også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Bed om en kvittering for returneringen, f.eks i form af en kopi fakturaen, hvor der er påtegnet dato, samt at varen er modtaget retur.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores Standardfortrydelsesformular, og vedlæggerdenne.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler på Heino-cykler.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette gælder for eks. kæder, kranse, dæk og andre produkter som kan betegnes som sliddele.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation.  Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge en
fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du skal dog straks ophøre med at bruge varen, når du opdager fejlen, da du selv hæfter for eventuelle følgeskader, samt forværring af fejlen ved fortsat brug.
Vi anbefaler kraftigt, at du kontakter os straks, og inden du sender varen retur, hvis du konstaterer en fejl på varen, da dette kan nedsætte behandlingstiden betragteligt.
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Heino Cykler ApS
Roskildevej 527,
2605 Brøndby
Att. Webshoppen
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal desuden vedlægge en kopi af fakturaen.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så
vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget
varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din
fortrydelse/reklamation


Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
 
For at du kan indgå aftale med os på Heino-cykler.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
 
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Ved levering til firmaer: CVR
Ved levering til offentlige institutioner: EAN

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos Heino-cykler.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
 
Direktøren samt ansatte i webshoppen og bogholderiet for har adgang til de oplysninger, der
registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på Heino-cykler.dk er Flemming Galby.
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Oplysninger afgivet til Heino-cykler.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi
registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Heino-cykler.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret
til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til (indsæt virksomhedens juridisk navn) via e-mail (xxx@xxx.dk).
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Tilmeld dig vores Nyhedsbrev

og få de gode tilbud først